Sposoby na szybki przyrost mięśni

0
233

Sposoby na szybki przyrost mięśniMarzeniem wielu osób jest wysportowana, muskularna sylwetka. Aby zwiększyć przyrost mięśni naszego ciała trzeba długo i sumiennie nad sobą pracować. Należy dokładnie wszystko zaplanować i wykonywać założenia w sposób systematyczny i wytrwały.

W wypracowywaniu tkanki mięśniowej bardzo ważna jest dieta. Mięśnie potrzebują wysokiej jakości składników odżywczych. Nie ma mowy o żywności wysoko przetworzonej. Konieczne jest zrezygnowanie z fast foodów. Dieta powinna być bogata w białka (ok. 2g – 3g/1kg masy ciała), dlatego warto włączyć do swego jadłospisu ryby, jaja, mleko, jogurty, biały ser oraz mięso, takie jak drób i wołowina. Ważne są także węglowodany (5g – 7g/1kg masy ciała) i tłuszcze (1g/1kg masy ciała). Węglowodany znajdziesz w kaszach, ryżu, makaronach, owocach i warzywach. Jeśli chodzi o tłuszcze wybierać należy olej lniany, rzepakowy lub z oliwek, jak również awokado czy orzechy. Warto pamiętać, iż dieta sprzyjająca budowie masy mięśniowej musi dostarczać organizmowi więcej energii niż wynosi jego dzienne zapotrzebowanie. Najczęściej chodzi o nadwyżkę 500 – 1000 kcal. Należy jeść jak najczęściej. Nawet sześć czy siedem razy dziennie. Zwiększenie liczby kalorii w diecie nie powinno następować w sposób nagły. Należy robić to w sposób progresywny.

Podstawą wypracowania mięśni są oczywiście odpowiednie treningi siłowe. Należy pamiętać o stopniowym zwiększaniu obciążenia. Ćwiczenia właściwe powinna poprzedzać kilkuminutowa rozgrzewka. Pozwala ona na uniknięcie urazów. Treningi powinny odbywać się systematycznie. Można wykonywać różnorodne ćwiczenia, takie jak np. przysiady ze sztangą, wyciskanie na ławie czy ściąganie linek. Koniecznie pamiętać należy o odpowiedniej liczbie powtórzeń, które też należy stopniowo zwiększać. Aby masa mięśniowa wzrastała należy stale przeciążać mięśnie. Trzeba je cały czas „zaskakiwać”, inaczej przyzwyczają się do wykonywanych czynności i popadną w stagnację. Przestaną się rozwijać. Serie ćwiczeń powinny być urozmaicone.Sposoby na szybki przyrost mięśni

Powinny zawierać kilka różnych rodzajów czynności. Zalecane jest robienie dwudniowych przerw pomiędzy treningami. Trzeba dać czas mięśniom, ponieważ rosną one w trakcie odpoczynku. Odpoczynek ten jest kluczowy. Jeśli trening będzie odbywał się dzień w dzień efekty ćwiczeń z pewnością nie będą zadowalające. Warto co jakiś czas dokonywać pomiarów objętościowych poszczególnych partii ciała w celu ustalenia efektów. Jeśli spotkamy się ze stałym wzrostem masy mięśniowej, możemy mieć pewność, iż metoda treningowa, którą wybraliśmy jest właściwa i można ja kontynuować.

Pomocne okazać mogą się niektóre suplementy, jednak trzeba być uważnym przy ich wyborze. Wielu producentów obiecuje błyskawiczny przyrost tkanki mięśniowej, co często mija się z prawdą. Najlepiej stosować sprawdzone suplementy. Pamiętać jednak należy, że nie powinny być one podstawą a jedynie dodatkiem, czymś co wspomaga efektywność treningów. Nie należy przesadzać z przyjmowanymi dawkami.

Pracując nad wzrostem masy mięśniowej warto przyjmować witaminy, najlepiej witaminę D oraz witaminę B-compleks.

Przed przystąpieniem do pracy nad wzrostem tkanki mięśniowej ważne jest określenie, jaki jest nasz cel i w jaki sposób chcemy go osiągnąć. Aby uzyskać pożądane efekty należy sumiennie nad sobą pracować, nie poddawać się oraz uparcie dążyć do celu. Nie należy jednak przesadzać. Dobra dieta, treningi trzy razy w tygodniu oraz odpowiedni wypoczynek z pewnością wystarczą, by ziścić marzenia o umięśnionej sylwetce.

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY