Najczęstsze błędy popełniane podczas pracy nad masą mięśniową

0
75

Najczęstsze błędy popełniane podczas pracy nad masą mięśniowąCelem większości osób spędzających czas na siłowniach jest zwiększenie tkanki mięśniowej. Trzeba jednak robić to umiejętnie. Niestety, brak wiedzy na temat zasad postępowania podczas pracy nad mięśniami prowadzi do popełniania wielu błędów utrudniających osiągnięcie upragnionego celu. Oto niektóre z nich:

  • Zbyt duże nabieranie masy, brak liczenia kalorii.

Nadmierny przyrost wagi powoduje odkładanie niechcianej tkanki tłuszczowej. Nabieranie tkanki tłuszczowej nie ma żadnego związku z budową masy mięśniowej. Przeszkadza ona w osiągnięciu oczekiwanych rezultatów.

  • Spożywanie produktów pozbawionych wartości odżywczych.

Dotyczy to szczególnie produktów przetworzonych. Jedzenie z fast foodów jest prostą drogą do odkładania niepożądanej tkanki tłuszczowej. Podczas pracy nad tkanką mięśniową ważne są takie składniki jak białko, węglowodany oraz zdrowe tłuszcze. Bez odpowiedniej ich ilości rozrost mięśni nie jest możliwy.

  • Niewypijanie dostatecznej ilości wody.

Woda wspomaga transportowanie tlenu oraz cennych składników do komórek ciała. Dzięki niej mięśnie są odpowiednio odżywione.

  • Zbyt mała ilość snu.

Niewyspanie równa się zmęczeniu, ospałości, a co za tym idzie niskiej efektywności podczas treningów.

  • Nieproporcjonalna praca nad wszystkimi partiami ciała.

Efektem tego jest nieproporcjonalna tkanka mięśniowa jednych partii ciała w stosunku do pozostałych. Podczas treningów należy skupić się na wszystkich częściach ciała. Absolutnie nie należy żadnej pomijać. Często spotykanym zjawiskiem jest sylwetka typu „bocian”. Jest ona efektem zaniedbywania mięśni nóg podczas treningów.

  • Brak progresji podczas treningów.

Progresja polega na stopniowym zwiększaniu obciążenia mięśni, tempa ćwiczeń, skracanie przerw pomiędzy seriami z treningu na trening. Dotyczy to także liczby powtórzeń. Błędem jest rozpoczynanie treningów od najcięższych ciężarów, dużej liczby powtórzeń itd. Błąd polega również na nieustannym powtarzaniu treningów o tej samej częstotliwości wszystkich czynności. Wówczas mięśnie ulegają przyzwyczajeniu i przestają się rozwijać.

Najczęstsze błędy popełniane podczas pracy nad masą mięśniową

  • Pomijanie rozgrzewki.

Brak odpowiedniej rozgrzewki przed treningiem zwiększa ryzyko kontuzji. Dodatkowo zwiększa ona możliwości pełnego wykorzystanie potencjału mięśni. Bez rozgrzewki utrudniamy sobie wykonanie pewnego rodzaju ćwiczeń. Rozciąganie włókien mięśniowych może przyspieszyć efekty wykonywanych treningów.

  • Zbyt długie treningi.

Zbyt długie treningi mogą podnieść poziom hormonów stresowych. Poza tym długość czasu przeznaczana na pobyt w siłowni może być przedłużana dodatkowo przez pogawędki i zbyt długie przerwy co może być przyczyną zmniejszenia koncentracji.

  • Błędy techniczne podczas wykonywanych ćwiczeń.

Warto od samego początku nauczyć się prawidłowo wykonywać poszczególne ćwiczenia, poprosić o pomoc doświadczonego instruktora. Nieprawidłowa technika wykonywanych ćwiczeń sprzyja różnego rodzaju urazom, zmniejsza wykorzystanie całego potencjału mięśni, a tym samym ogranicza ich rozwój. Błędnie wykonywane ćwiczenia sprawiają, że trening staje się mniej efektywny.

  • Brak regeneracji.

Po treningu konieczna jest przerwa na regenerację. Właśnie podczas tej przerwy mięśnie ulegają rozrostowi. Brak przerw uniemożliwia rozwój mięśni. Poza tym narażamy się wówczas na przetrenowanie, przestajemy robić postępy, wpadamy w stagnację i monotonię.

  • Brak dopasowanego planu treningowego.

Tylko odpowiedni plan treningowy pozwala na osiągnięcie określonych rezultatów. Trening nie powinien być przypadkowy.

 Praca nad wzrostem tkanki mięśniowej to ciężka i wymagająca czasu droga, dlatego warto zapoznać się z jej zasadami, by nie robić niczego daremnie. Powyższe podpunkty z pewnością pomogą uniknąć wielu niepożądanych błędów.

 

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY